Tuning
Najpopularniejszą i najbardziej efektywną metodą poprawy osiągów jest tuning elektroniczny. Modyfikując program komputera sterującego pracą silnika, można poprawić moc i moment obrotowy pojazdu.
W naszej ofercie mamy modyfikacje elektroniczne dla większości modeli samochodów, również najnowszych modeli oraz pojazdów egzotycznych.
Bardziej wymagającym klientom, proponujemy przeróbki mechaniczne, które pozwalają jeszcze bardziej podnieść moc i moment obrotowy silnika. Możecie być pewni, że w JKRacing wymienimy tylko te części, które są niezbędne aby poprawić osiągi lub których wymiana jest konieczna ze względu na bezpieczeństwo i trwałość pojazdu.
Oferujemy poprawione układy wydechowe, intercoolery, układy dolotowe, turbosprężarki, układy hamulcowe i ich części eksploatacyjne, zawieszenia, felgi ze stopów lekkich itp.
Osiągi, jakość i bezpieczeństwo są zawsze dla nas ważniejsze niż cena, dlatego w ofercie mamy tylko części znanych, solidnych i cenionych producentów. Montaż zakupionych u nas części jest zawsze objęty dodatkowym rabatem 50%.
Kompleksowy tuning zawsze jest kosztowny , jeśli ma być solidnie wykonany. Staramy się zmniejszyć te koszty, dlatego przy zakupie u nas wszystkich części i usług, udzielamy większych rabatów, niż na poszczególne części i akcesoria osobno. W zestawie, zawsze jest taniej!
Poniżej możecie poczytać o tuningu elektronicznym u nas. Mamy nadzieję, że poniższy tekst będzie pomocny i rozwieje wątpliwości. W razie pytań, dzwońcie do nas!
Moc
Polska jest krajem, gdzie bardziej niż na zachodzie Europy przydaje się każdy dodatkowy koń mechaniczny. Nie mamy wielu autostrad a nawet drogi krajowe mają po jednej jezdni w każdym kierunku. W dodatku wypełniają je wszechobecne kolumny ciężarówek. Wyprzedzanie jest nieuniknione a nawet kodeks drogowy mówi, że manewr ten, należy wykonać w możliwie jak najkrótszym czasie. To właśnie tu większa moc i moment obrotowy naszego auta zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Moc nie tylko umożliwia jazdę z większą prędkością jak głoszą obiegowe opinie. Dzięki większej mocy możemy np. przyspieszyć z 80-120km/h nawet o 3-4s szybciej! Te kilka sekund to w czasie wyprzedzania przecież wieczność…
Ekologia i Ekonomia
Innym zastosowaniem tuningu elektronicznego jest poprawa ekonomi i ekologii. Producenci sami zaczęli produkować na bazie seryjnych modeli rozmaite wersje „Eco”, „DrivE”, „Green” itp. Często są to zupełnie podobne modele z identycznymi silnikami, ale wyposażone w węższe ogumienie o mniejszym oporze toczenia, lżejsze, „gładkie” felgi, dodatki poprawiające aerodynamikę oraz… zmieniony program sterujący pracą silnika. Ten ostatni najbardziej wpływa na zmniejszenie spalania i emisji CO2. Za pomocą tuningu elektronicznego, w „zwykłym” modelu możemy często uzyskać podobne efekty jak fabryka w modelach „ekologicznych”.
Na rynku istnieją „zielone wersje” niektórych samochodów, w których możemy uzyskać jeszcze większy spadek spalania oraz emisji CO2 dzięki rezerwie, jaką producenci zostawiają sobie „na później” – aby użyć jej przy kolejnym odświeżeniu modelu.
JKracing oferuje zmianę seryjnego programu sterującego pracą silnika na zmodyfikowany.
Tuning elektroniczny, to podstawowa działalność naszej firmy. Zajmujemy się tym profesjonalnie i w pełnym zakresie. Nie oferujemy modyfikacji mocy i momentu obrotowego „przy okazji” innej działalności samochodowej lub elektronicznej. U nas zawsze dostaniesz fakturę za wykonaną usługę oraz certyfikat zawierający dane Twojego pojazdu oraz programu w nim zastosowanego. Wszystkie modyfikacje objęte są 2-letnią gwarancją należytego wykonania usługi. Oznacza to, iż nie zostawimy Państwa samych gdy będziecie potrzebowali naszej pomocy czy wsparcia w razie problemów z samochodem.
Dostawcą technologii i programów optymalizujących pracę silnika stosowanych przez JKracing jest holenderska firma RICA Engineering.
Od roku 1992, Rica Engineering jest w Europie wiodącą firmą specjalizującą się w tuningu elektronicznym. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz stosowaniu najnowszych technologii RICA uzyskuje najlepsze efekty dla każdego samochodu i silnika. Zespół RICA, w razie potrzeby, zawsze zapewni Ci wsparcie, odpowie na Twoje pytania – wszystko co potrzebne, byś dołączył do grona naszych zadowolonych klientów.
Wszystkie programy w ofercie RICA są przygotowywane w centrali w Holandii. Cała wiedza i know-how znajduje się pod jednym dachem, więc możesz zawsze być pewien optymalnych osiągów, jakości i niezawodności. Każdy oddział RICA wyposażony jest we własną hamownię, więc możemy zawsze zmierzyć osiągi przed i po modyfikacji oprogramowania. Centrala RICA w Wateringen i Centrum RICA w Enkhuizen są wyposażone w hamownie MAHA LPS3000 4×4, na których można mierzyć moc samochodów do 850KM.
Jak to działa?
Tuning elektroniczny polega na modyfikacji standardowego oprogramowania sterownika silnikowego (zwanego też „komputerem” albo ECU). Aby zwiększyć moc silnika, konieczna jest zmiana między innymi takich parametrów jak dawkowanie paliwa, zapłon czy doładowanie sprężarki w silnikach doładowanych. Ostrożnie modyfikując te parametry, możemy uzyskać optymalny dla osiągów i ekonomii proces spalania. Często możemy osiągnąć wzrost mocy i momentu obrotowego silnika w granicach 25-50% oraz poprawę ekonomii o 5-10%. Wszystko oczywiście bez zwiększania poziomu dymienia.
Dlaczego producenci samochodów tego nie robią?
Producenci to …robią! Kiedy nowy model jest projektowany i wdrażany do produkcji seryjnej, musi być tak niezawodny jak to tylko możliwe w różnych strefach klimatycznych, na paliwie o różnej jakości i być odporny na zaniedbania oraz złe traktowanie przez użytkowników. Samochody są dziś często projektowane, aby pasowały do przepisów podatkowych, ekologicznych, ubezpieczeniowych oraz dla konkretnej grupy odbiorców (jak np. pojazdy flotowe). Wszystko to ma wpływ na ostateczne parametry współczesnego samochodu. Poza tym producenci często obniżają koszta, projektując jeden silnik, który może być potem sprzedawany w różnych konfiguracjach – z różnymi turbosprężarkami, wtryskami itp. Są też przypadki silników, gdzie słabsza wersja od mocniejszej różni się tylko oprogramowaniem sterującym. Taka polityka pozwala także producentom na dłuższe używanie raz zaprojektowanego silnika, bo w przyszłości mogą go sami wzmocnić oferując np. nowszy model lub wersję sportową. Dzięki takiemu „projektowaniu na wyrost” mamy spory margines bezpieczeństwa, pozwalający na poprawę osiągów bez uszczerbku dla niezawodności czy żywotności pojazdu.
Specjalizacja – tuning Volvo
RICA specjalizuje się w tuningu Volvo od ponad 20 lat jednakże to pojawianie się Volvo 850 T5 uczyniło RICA Engineering marką jednoznacznie kojarzącą się z Volvo. Opracowane przez holendrów w kolejnych latach oprogramowanie poprawiające osiągi nowych diesli Volvo, uczyniło RICA Engineering najczęściej wybieraną firmę na świecie przy tuningu Volvo. Ogromne doświadczenie i szczegółowa znajomość budowy Volvo posiadane przez RICA Engineering pozwala nam być od dawna liderem w tuningu Volvo. Dzięki temu mamy w ofercie więcej modeli Volvo, niż jakikolwiek inny tuner na świecie. Wymyślone przez RICA nowe technologie i narzędzia oraz ciągła dbałość o zachowanie jakości, oznacza że możecie być pewni, że nie popełniacie błędu oddając Wasze Volvo w nasze ręce.
Specjalizacja jednakże nie oznacza, iż RICA i JKracing tuninguje wyłącznie Volvo. Specjalizacja oznacza, iż jeśli chodzi o Volvo, to my pierwsi wprowadzamy na rynek modyfikacje nowych modeli i często wyznaczamy standardy. Do wielu modeli Volvo mamy w ofercie programy specjalne zapewniające osiągi nieoferowane przez żadnego innego tunera!
RICA oferuje również programy do innych marek oraz samochodów ciężarowych (menu po lewej stronie), które są odpowiednio testowane i sprawdzone. Na naszej stronie nie ma obecnie wielu nowych modeli samochodów. Po prostu nie nadążamy ich wpisywać do MENU! Jeśli masz takie auto, zadzwoń lub napisz do nas zapytanie. Najprawdopodobniej jest już dawno w naszej ofercie.
Gwarancja
W przypadku, gdy samochód jest na gwarancji, staramy się zmienić program w taki sposób, żeby programy diagnostyczne w Autoryzowanych Serwisach nie mogły wykryć, że pojazd ma zmodyfikowany program. Poświęcamy wiele uwagi aby nie pozostawić śladów fizycznych ani elektronicznych. Mamy w ofercie iSoftloader – urządzenie, za pomocą którego samodzielnie można zainstalować przed wizytą w ASO fabryczny program, a po niej zainstalować ponownie nasz, podnoszący moc.
Krok po kroku…
- Zczytanie oryginalnego programu sterującego pracą silnikaW celu przeprowadzenia tuningu elektronicznego, najpierw musimy zczytać oryginalny program zapisany w komputerze silnikowym. Robimy to podłączając komputer do portu diagnostycznego OBD2 w desce rozdzielczej. Program zapisywany jest w postaci pliku danych, który możemy poddać obróbce.
- Modyfikacja programu
To jest najtrudniejszy etap! Oryginalne oprogramowanie jest modyfikowane poprzez zmianę wielu parametrów w różnych „mapach” i tabelach. Do takiej obróbki niezbędne są specjalizowane programy. Sztuka polega na tym, aby wiedzieć, które parametry zmienić i które zostawić nietknięte. Dobrze przeprowadzone zmiany zaowocują optymalnym zestrojeniem pracy silnika. Zmieniane są tylko parametry mające wpływ na osiągi silnika. Żadne funkcje diagnostyczne ani funkcje bezpieczeństwa nie są zmieniane. Także normy czystości spalin pozostają niezmienione. Samochód może być normalnie serwisowany i przejdzie wszelkie przeglądy bez problemu. Parametry, które są zwykle modyfikowane to między innymi: kąt wyprzedzenia zapłonu lub wtrysku, ciśnienie doładowania, dawka paliwa, ograniczniki prędkości, prędkości obrotowej oraz wiele innych związanych z nimi jak np. ograniczniki momentu obrotowego.
- Programowanie komputera pojazdu
Ostatnim etapem jest zaprogramowanie komputera silnikowego w samochodzie zmodyfikowanym programem. Robi się to tak samo, jak został zczytany oryginalny program – podłączając komputer do złącza diagnostycznego OBD2 w desce rozdzielczej. Gdy komputer samochodu jest już zaprogramowany zmodyfikowanym programem, jest już on w ECU już zapisany na stałe. Nie tracisz modyfikacji kiedy np. odłączysz akumulator. Programowanie trwa ok. 5 min. Czy to długo?
Jak to ujął Albert Einstein „”Wszystko powinno być zrobione najprościej jak to możliwe, ale nie prościej”. JKracing posługuje się najnowszymi technologiami. Samochód nie musi stać w warsztacie, nie musi być rozbierany. Nie ma potrzeby, aby pojazd nabierał „mocy urzędowej” a cała praca wyglądała na rozciągłą w czasie. Bo to już nie te czasy. System w komputerze instaluje się nie poprzez wymianę procesora ale poprzez wgranie programu. Tak samo jest w przypadku samochodów.
Dlaczego powinieneś wybrać naszą firmę?
- Wyraźny wzrost mocy i momentu obrotowego silnika
- Poprawę ekonomii średnio na poziomie 5-10%
- Funkcje diagnostyczne zachowane w 100%
- Brak problemów przy przeglądzie rejestracyjnym/okresowym
- Zachowana norma emisji spalin Euro4, 5, 6 – w samochodach, które fabrycznie ją spełniają *
- Seryjny poziom dymienia w samochodach z silnikiem diesla
- Programowanie przez port diagnostyczny w większości pojazdów – bez wyjmowania komputera
- Gwarancja na oprogramowanie RICA – tak długo, jak posiadasz pojazd
- Wsparcie poprzez sieć dealerów RICA
- Instalacja u autoryzowanego przedstawiciela RICA
* RICA musi teraz spełniać te same normy emisji spalin, co producenci, więc możesz być pewien, że twój samochód pozostanie tak samo przyjazny dla środowiska jak był przed tuningiem. Jeśli Twój samochód spełnia normę Euro4, 5, 6 po modyfikacji też będzie spełniał tą normę.
Co zyskujesz?
- Bezpieczniejsze wyprzedzanie dzięki lepszym przyspieszeniom, spowodowanym większą mocą i momentem obrotowym silnika
- Obniżenie kosztów eksploatacji przez mniejsze spalanie
- Większa radość z jazdy samochodem „ostrzej” i chętniej reagującym na polecenia kierowcy
- Duża poprawa elastyczności, co oznacza, że nie trzeba tak często zmieniać biegów – umożliwia bardziej zrelaksowaną jazdę
- Zmniejszone zużycie silnika, który nie musi być tak często wprowadzany na wysokie obroty podczas codziennej jazdy
- Łatwiejsze holowanie przyczepy, zarówno przyspieszanie jak i utrzymywanie prędkości pod górę jest dużo łatwiejsze